HTML

Kapcsolat:

Curriculum Vitae:

okleveles építész

születési idő, hely:

1984.09.06, Szentes.

ISKOLAI VÉGZETTSÉG:

2009 Okleveles építész diploma (PTE PMMK Egyetemi Építész szak) 2003 Érettségi (Szeged Vedres Istán Építőipari Szakközépiskola)

JELENLEGI MUNKAHELY(EK), MUNKAKÖR(ÖK):

2009-től Óraadó a PTE-PMMK Építészeti és Tervezési Ismeretek Tanszékén 2007-tól idom stúdió - Tervező,Vizualizátor

OKTATOTT TANTÁRGYAK:

Számítógéppel segített tervezés I-II /Archicad/ Számítógépes Grafika /3D Studio Max/

SZAKMAI PÁLYAFUTÁS:

2009 PTE, PMMK Tervezési és Építészeti Ismeretek tanszékén óraadó 2008-tól munkák az Attract Belsőépítészet Irodával 2008-tól munkák az Építész Kétszög Építész Irodával 2008-tól munkák a Tervező Lépték Építész Irodával 2007-től munkák a Bachman és Bachmann Építész Irodával 2007-től munkák a PTE-PMMK Építészeti és Tervezési Ismeretek Tanszékével 2007-től idom stúdió építész iroda

KIÁLLÍTÁSOK:

2010 Breuer Marcell Doktori Iskola könyvbemutatóval egybekötött kiállítás

TANULMÁNYUTAK:

2010 Olaszország - Velence, Építészeti Biennálé 2009 Egyesült Királyság - Lonodon, Tanulmányút 2009 Egyesült Királyság - Nottingham, ArchiCAD Summer School 2008 Szlovénia - Ljubljana, Trimo Urban Crash workshop 2008 Olaszország - Velence, Építészeti Biennálé

SZOFTVERISMERET:

CAD: Archicad /haladó szint/, AutoCAD /közép szint/

3D vizualizáció: 3D Studio Max /haladó/ V-ray Render /haladó/ Cinema 4 /közép szint/ SketchUp /közép szint/ Premier Pro /közép szint/ After Effect /kezdő szint/

2D vizualizáció: Photoshop /haladó/ CorelDraw /közép szint/

Web design: Drupal CMS keretrendszer /közép szint/ Dreamweaver /közép szint/ Flash /közép szint/

Általános: MsOffice /haladó/ haladó számítástechnikai ismeretek /hardver/

Tevékenységi körök:

Építészet, Belsőépítészet, Design, 3d grafika, Látványtervezés, Építészeti makett, Animáció

Facbook

SAJÁT OLDAL FRISSÍTÉSEK:

Nincs megjeleníthető elem

Látványtervek 2010 Breuer Marcell Doktoriskola kiállítás anyag

2011.08.13. 14:59 :: simonzsolt

 

 

" Hologram és kaleidoszkóp

Kurátori körökben régesrégi és általánosan elterjedt nézet, hogy építészeti kiállítást rendezni majdnem olyan, mintha fából vaskarikát kellene csinálni. Sokszor felmerülő probléma, hogy az építészet szempontjából minden szóba jöhető eszköz defektusoktól szenved: a falakra felfüggesztett fényképek legalább annyira a fotográfusról mint a bemutatni kívánt épületekről szólnak, s ráadásul a legfontosabbat, az épületek téri összefüggéseit csak egy leszűkített aspektusból képesek érzékeltetni; a tervlapok nagy mennyiségben befogadhatatlanok és unalmasak; a képekhez mellékelt száraz műleírásokon senki sem küzdi át magát „pusztán” azért, hogy mélyebben megértse a látottakat; a makettek kicsinyítettségük és stilizáltságuk okán tompa – bár a tervezői gondolatot talán a leghívebben rögzítő – vetületek csupán. 
 

 

 

 

 

 

 
Az építészeti kiállítások tehát – mondják a kurátorok – nem maguknak az építészeti műveknek a közszemlére tételét jelentik, hanem tájékoztatást adnak valamiről, amely térben távol van, amely a maga teljességében csak magában az épületben, a helyszínen érthető meg. (Ez alól természetesen kivételt képeznek azok az építészek által készített, s az építészet és a képzőművészet határmezsgyéjén álló művek, melyek a maguk valójában, teljességében jelennek meg kiállítóteremben.)
 

Képek a kiállítás katalógusából
Képek a kiállítás katalógusából
Képek a kiállítás katalógusából
 
Nem csoda, ha az építészeti kiállítások az utóbbi évtizedekben minden lehetséges új demonstrációs eszközt, új képalkotási technikát magukévá tettek annak érdekében, hogy a tárlatokat élményszerűvé, a szemléltetni kívánt épületeket a befogadó számára érzékelhetőbbé – vagy inkább elképzelhetőbbé –, a tervezői gondolatokat „transzponálhatóbbá” tegyék. Ennek a törekvésnek tipikus példája az a vándorkiállítás, amelyet a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Karának Breuer Marcell Doktori Iskolája rendezett az elmúlt évek hallgatói munkáiból. A látogató előtt a látványtervek és fotók hologram-verziói jelennek meg – a térbe kiugró házsarkok, tornyok, mélybehúzó utcarészletek, a befogadó mozdulatait követve elforduló homlokzatok illúzióját nyújtó képek néhány pillanatig valóban azt a benyomást keltik, hogy ezáltal érthetőbbé, de legalábbis megfoghatóbbá, „átélhetőbbé” válnak számunkra az épületek, mint egy egyszerű sík fotó vagy digitális print révén. Azonban nehéz eldönteni, hogy a hologramok sajátos téri „varázslata” vagy e szemléltetési formának az építészeti kiállításokon – legalábbis idehaza – szokatlan alkalmazása teszi-e emlékezetessé a tárlatot. Az azonban kétségtelen, hogy a hologramok segítségével megjelenített épületek és épülettervek olyan impulzív ingert jelentenek a néző számára, melyek a fotók és rajzok intellektuális vizsgálódásra késztető dokumentum-jellegével szemben inkább egyfajta villanásszerű, de mélyreható téri impressziót, vagyis elsősorban érzéki élményt eredményeznek. Kérdés persze, hogy ezek az illúziók mennyiben árulnak el többet, „igazabbat” egy építészeti gondolat, egy koncepció vagy egy megépült konstrukció mibenlétéről – mindenesetre az ötlet „show-elemnek” nem is rossz. A kiállítás készítői ugyanakkor nem hagyták cserben azokat, akik „értelmükkel” is végig szeretnék járni az épületeket: a hologramokat finom rajzok, szép fotók és rendkívül informatív műleírások kísérik.
 
Képek a kiállítás katalógusából
Képek a kiállítás katalógusából
Képek a kiállítás katalógusából
 
Az anyag válogatói láthatóan erősen koncentráltak arra, hogy mind az építési-tervezési helyszínek, mind az épülettípusok tekintetében a valóságnak nagyjából megfelelő arányokat alakítsanak ki. A legnagyobb hangsúlyt természetesen az intézmény szűkebb pátriája, Baranya megye, illetve a Dél-Dunántúl kapta: az elmúlt évek sokat méltatott és vitatott pécsi köztérprojektjei (48-as tér – Tamás Anna Mária, Kovács-Andor KrisztiánKossuth tér – Keresztes Béla, Dévényi Sándor, Dévényi Márton) és kulturális beruházásai (Modern Magyar Képtár bővítése és rekonstrukciója – Kistelegdi István, ifj. Kistelegdi István, Halada Miklós, Széll Judit, Vörös ErikaDél-Dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont – Bachmann Bálint, Bachman Zoltán, Stocker György, Rohoska Csaba, Hutter Ákos, Szösz Klaudia, Borsos ÁgnesCella Septichora Látogatóközpont – Bachman Zoltán) mellett megjelennek a környék kisebb településeinek központjait rehabilitálni-fejleszteni igyekvő projektek (pl.: Pellérd, községháza – Getto Tamás, Kis János, Lukács István, Medvegy Gabriella, Veres Gábor), sőt, a már határon túli, de Péccsel mégis közös kulturális-földrajzi régióba tartozó horvátországi területeken megvalósult munkák is.
 

Képek a kiállítás katalógusából
Képek a kiállítás katalógusából
Képek a kiállítás katalógusából
 
Mindemellett a készítők összegyűjtötték azokat a terveket is, melyek bizonyságul szolgálnak arra, hogy a doktori iskola hallgatói messzebb látnak a Dél-Dunántúl határainál, s bekapcsolódva a hazai vérkeringésbe, aktívan részt vettek az elmúlt évek legfontosabb, az egész szakmát megmozgató – sokszor botrányoktól, de legalábbis éles vitáktól terhes – pályázatain (pl.: Nemzeti Emlékhely, Székesfehérvár; 320° Kenyérgyár – Siófok, stb.), s hogy figyelmük a nehéz szociális és közegészségügyi helyzetben lévő országok elemi problémáival kapcsolatos építészeti feladatokra is kiterjed (Szatellit gyermekkórház terve, Ruanda – Rétfalvi Donát, Simon Zsolt).
 
Képek a kiállítás katalógusából
Képek a kiállítás katalógusából
Képek a kiállítás katalógusából
 
Ezt a sokirányú gondolkodást, ezt az izgalmasan szerteágazó tevékenységet persze nyilván nem csak a doktori iskola oktatási koncepciója és a tervezők személyes ambíciói, hanem a mindenkori helyi és országos köz- és magánberuházásokkal összefüggő építészeti feladatok, elvárások, megrendelések is motiválják – s ekképp a kiállítás egyfajta kaleidoszkópot nyit a látogató számára, amely az építészszakma működését meghatározó tényezőket – helyi, regionális és országos problémák, a magán- és közberuházói szféra állapota, az oktatási elvek és intézmények helyzete, a tervezői körök és alkotóközösségek sajátosságai, stb. – képviselő „mozaikszemekből” áll össze.
Haba Péter "

Forrás: http://epiteszforum.hu/node/19258

komment

Címkék: kiállítás látványterv látványtervezés breuer marcell doktoriskola

süti beállítások módosítása